Puikkomummot pienokaisten asialla

28.10.2022

Sodankylän neuvola on tavannut jo vuosia antaa vauvoille jonkin neuleen. Näitä on olleet mm. villasukat ja turvalonkerot.

Yhdistyksemme sai kuulla, että neuvolassa on pulaa vauvojen sukista ja niinpä otimme yhteyttä Sodankylän Eläkeliiton puikkomummoihin. Olemme aikaisemminkin tehneet yhteistyötä puikkomummojen kanssa, joten yhteydenotto oli luontevaa. Puikkomummot koostuvat n. 16 mummosta, jotka jakavat käsitöiden tekemisen ilon. Yhdistyksemme kustansi langat ja puikkomummot alkoivat töihin.

Tällä viikolla yhdistyksen pj Jenna Simontaival yhdessä puikkomummojen vastaavan Tuula Niemelän kanssa kävivät vierailemassa neuvolassa terveydenhoitaja Seija Maijalan luona.

Saimme luovuttaa uusille pienille sodankyläläisille jaettavaksi ihania villasukkia, kuolalappuja, ötököitä ja monia muita ihania käsitöitä.

Suuret kiitokset puikkomummoille arvokkaasta työstä!